På Mehiläinen är kontinuerlig utveckling av kvaliteten och engagemang i kvalitetsarbete i kärnan av verksamheten. Läs om Mehiläinens kvalitetsarbete samt hur det utvecklas och mäts.

Kvalitet, säkerhet och effektivitet
mål
Kvalitetsmål
kvalitetspolitik
Kvalitetspolitik
egenkontroll
Egenkontroll
mätare
Kvalitetsmätare
kunskapochfärdighet
Kunskap och färdighet
certifikat
Certifikat
utbildning
Kvalitetsutbildning
enkäter
Enkäter och respons
team
Kvalitetsteamet
Html after

På Mehiläinen innebär kvalitet att våra tjänster uppfyller och motsvarar behoven och förväntningarna hos våra kunder, patienter, klienter och intressenter i rätt tid och bygger på bästa tillgängliga information eller bevis. Kärnan i vår kvalitet är löftet att våra kunder och deras närstående kan lita på att vår vård och omsorg är individuell, smidig, trygg och effektiv.

Vi leder genom information, strävar dagligen efter att bli bättre och är en pionjär inom digital hälso- och sjukvård.

Html before

På Mehiläinen är kontinuerlig utveckling av kvaliteten och engagemang i kvalitetsarbete i kärnan av verksamheten. Kvalitet, säkerhet och effektivitet utgör grunden för Mehiläinens uppgift, gemensamma vision och värderingar:

Section
Highlights
Text title
Kunskap och färdighet
Ikoni
HeadSide
Text title
Hänsynstagande och ansvarstagande
Ikoni
HandHoldingHeart
Text title
Partnerskap och företagsamhet
Ikoni
Handshake
Text title
Tillväxt och utveckling
Ikoni
Umbrella
Sarakkeiden määrä
2
Section
Rows
left

Kvalitetsmål

Mehiläinens kvalitetsmål

  • att uppfylla kundernas förväntningar, behov och krav
  • att öka arbetstillfredsställelsen och säkerheten i arbetet
  • att skapa ett gemensamt sätt att arbeta
  • att agera på ett miljövänligt sätt
  • att arbeta kostnadseffektivt och förbättra konkurrenskraften
right

Kvalitetspolitik

Mehiläinens kvalitetspolitik

Mehiläinens kvalitetspolitik bidrar till att säkerställa förverkligandet av våra gemensamma sätt att agera och uppfyllandet av olika krav och mål som rör vår verksamhet.

left

Egenkontroll

Mätning och kontroll av kvalitet på Mehiläinen

Genom egenkontroll övervakar, uppföljer och bedömer vi kvaliteten, lagligheten och säkerheten i vår verksamhet. Egenkontroll är både kund- och patientsäkerhetsarbete, kvalitetsarbete och god kundservice.

Läs mer

 

right

Kvalitetsmätare

Kvalitet och kvalitetsmätare på Mehiläinen

Syftet med kvalitetsmätarna är att öka genomskådligheten och förbättra bedömningen av effekterna. Mätarna är offentliga och synliga för alla.

Läs mer

left

Kunskap och färdighet

Egenkontroll på Mehiläinen

Mehiläinen satsar stort på personalens specialisering och utbildning samt på vetenskaplig forskning.

Läs mer

right

Certifikat

Regelbunden revision

Vi på Mehiläinen har valt kvalitetsledningssystemet ISO9001 som system för systematisk kvalitet och dess utveckling. I miljösystemet följer vi kraven i miljöstandard ISO14001 och energieffektivitetsstandard ETJ+. 

Mehiläinen har beviljats certifikat i enlighet med dessa standarder.

left

Introduktion och utbildning

Introduktion till kvalitet samt kvalitetsutbildning på Mehiläinen

Introduktion till kvalitets- och verksamhetssystemet är en del av introduktionsprogrammet för alla yrkesgrupper på olika nivåer i organisationen.

right

Enkäter och respons

Enkäter och respons

Respons och enkäter ger oss viktig information för att utveckla kvaliteten, särskilt ur kundernas och personalens perspektiv.

Läs mer

Html before

Mehiläinen-koncernens kvalitetsteam

Kvalitetsteamet ansvarar för den övergripande utvecklingen av kvalitetsledning och patientsäkerhet, anvisningarna och uppföljningen.

Kvalitetsteamet ansvarar för att utveckla kvalitetshanteringsverktyg, revisioner, offentliga kvalitetsmätare och kundresponssystem samt investera i dataskydd och kompetens hos kvalitetskontaktpersoner.

Section
Yhteystieto
Kaisla Lahdensuo
Medicinsk chef
kaisla.lahdensuo@mehilainen.fi
Maiju Welling
Kvalitetsöverläkare
maiju.welling@mehilainen.fi
Petri Leiponen
Administrativ överläkare
petri.leiponen@mehilainen.fi
Hanna-Kaisa Viertola
Kvalitetschef
hanna-kaisa.viertola@mehilainen.fi
Pilvi Kortepohja
Kvalitetschef
pilvi.kortepohja@mehilainen.fi
Off
Off
Hero 3.0
Accessibility overlay tone
Dark
Background color
Green
Description
Mehiläinen är en föregångare inom högkvalitativ vård och omsorg.
Image horizontal shift
0.00%
Image vertical shift
0.00%
Show breadcrumbs
On
Show title
On
Text color
White
Use hero 3.0
On
With Image
On
Use mask
Off
Show accessibility overlay
On