Mehiläinen saavutti ensimmäisen sijan torstaina 23. maaliskuuta järjestetyssä Magnet Awards 2023 -gaalassa "Creating an Employer Brand" -kategoriassa. Creating an Employer Brand -kategoriassa palkittiin kolmen finalistin joukosta yritys, joka on onnistuneesti rakentanut vahvaa työnantajabrändiä sekä luonut selkeän työnantajan arvolupauksen ja strategian työnantajabrändin kehittämiseen.

- Arvostamme hyvin paljon saamaamme huomionosoitusta. Palkinto Magnet Awardsissa, Universumin opiskelijatutkimuksen Ihanteellisin työpaikka -palkinto sekä viime vuoden Rekrygaalan Vuoden työnantajabrändi -palkinto alleviivaavat sitä, miten upeaa työtä Mehiläisellä tehdään, iloitsee henkilöstöjohtaja Tatu Tulokas.

- Tämäkin hieno palkinto haastaa meitä tekemään entistä parempaa työtä joka päivä – nöyrästi ihmisiämme kuunnellen. Onnistunut työnantajakuvatyö todentuu lopulta arjessa ja sen tärkeimpiä mittareita ovat henkilöstötyytyväisyys ja henkilöstön sitoutuneisuus meihin, Tulokas lisää.

Creating an Employer Brand -kategoriassa palkittiin yritys, joka on onnistuneesti rakentanut vahvaa työnantajabrändiä sekä luonut selkeän työnantajan arvolupauksen ja strategian työnantajabrändin kehittämiseen.

- Tämä tunnustus on omistettu kaikille Mehiläisen ammattilaisille, jotka tekevät joka päivä tinkimättömästi ja suurella sydämellä töitä asiakkaidemme hyvinvoinnin ja terveyden eteen, täydentää Head of Employer Branding and Marketing, Reetta Rautkivi.

Magnet Employer Branding Awards -palkinnot jaettiin ensimmäistä kertaa Suomessa tänä vuonna ja gaalan tarkoituksena on juhlia Suomen parhaita työnantajabrändejä. Norjassa ja Ruotsissa Magnet Awardseja on juhlittu jo kahdeksan vuoden ajan. Tapahtuman järjestäjinä Suomessa toimivat Miltton, Universum, Finders Seekers ja Instar. 

Työnantajakuvatyön kehittäminen jatkuu

Mehiläisen onnistunut työnantajakuvaan keskittyvä työ on lähtenyt vahvasti talosta ja mehiläisistä itsestään: ulkoista kuvaa on kehitetty aidoilla teoilla sisältäpäin. Kehitysalueina ovat olleet muun muassa esihenkilötyö, työhyvinvointi sekä tasa-arvoinen ja yhdenvertainen työelämä.

Työnantajakuvatyön kehittäminen jatkuu vahvana painopisteenä Mehiläisessä tänäkin vuonna. Kuluvan vuoden aikana Mehiläinen haluaa osoittaa arvostusta erityisesti hoitotyölle ja -työntekijöille. Helmikuussa Mehiläinen oli mukana mahdollistamassa Korvaamattomat -hoitajadokumentin tuotantoa, maaliskuussa käynnistyi valtakunnallinen lähihoitajakampanja ja toukokuussa järjestetään Mehiläisen Hoitajapäivät jo kolmatta kertaa.

- Olen todella tyytyväinen siitä, miten olemme onnistuneet haastavasta työmarkkinatilanteesta huolimatta paitsi kasvattamaan tunnettuuttamme ja houkuttelevuuttamme työnantajana, myös lisäämään talomme sisäistä yhteispeliä rekrytointeihin ja työnantajakuvan rakentamiseen liittyen, Rautkivi iloitsee.

piilota sivukartasta
Off