Digiklinikens Företagshälsovårdsstation är den största företagshälsovårdsstationen i Finland och betjänar mer än 500 000 anställda dygnet runt. Läs mer om Mehiläinens Digiklinikens Företagshälsovårdsstation.

Digiklinikens Företagshälsovårdsstation
Html before

Nuförtiden är digitalisering en nödvändig del av hälso- och sjukvården. Digiklinikens Företagshälsovårdsstation fungerar i MinMehiläinen och betjänar redan nu mer än 500 000 anställda inom olika branscher runt om i Finland dygnet runt.

Utöver en tydlig kanal för ärendehantering har Digiklinikens Företagshälsovårdsstation gjort det möjligt att förkorta vårdvägarna och ingripa i tid. Dessutom har den förbättrat tillgången på företagshälsovårdsexperter på ett riksomfattande plan.

Section
Image
Kuva vasemmalla
Oikea
Iconlist
Title
Digiklinikens företagshälsovårdsstation i siffror 1–10/2023
Rows
Ikoni
UsersAlt
Content

Används av 540 000 personkunder inom företagshälsovården

Ikoni
SmileBeam
Content

1 005 000 kundbesök

Ikoni
ProfileInactive
Content

Företagshälsovårdsexperternas andel av besöken 21,1 %

Ikoni
Stethoscope
Content

Det förebyggande arbetets (KL1) andel hos företagsläkare 32,1 %

Ikoni
Stopwatch
Content

Servicerespons för alla tjänster 2 min 23 sek

Ikoni
Plaster
Content

Andelen besök som lett till beviljad sjukfrånvaro 32,3 %

Ikoni
CalendarDays
Content

Den genomsnittliga längden på beviljade sjukfrånvaroperioder 2,02 dagar

Ikoni
Trophy
Content

Rekommendation om anpassat arbete 10,1 %

Ikoni
UsersMedical
Content

Cirka 500 experter

Html before

Utvecklingen av digitala tjänster svarar på våra kunders behov och är en central del av vår verksamhet

Här på Mehiläinen har utvecklingen av digitala tjänster varit en central del av vår verksamhet redan i 20 år. Utöver digitala kanaler fokuserar vi på verksamhetsmodeller och processer så att digitala färdigheter leder till mer kostnadseffektiv vård av högre kvalitet.

Section
Rows
left

Kunder vid Digiklinikens företagshälsovårdsstation

Baserat på våra kundenkäter, respons och vardagliga möten har vi förstått att våra kunders ärendehanteringsvanor har förändrats avsevärt under de senaste fem åren. Smidighet, tydlighet, flexibilitet och omedelbarhet präglar förändringen i förväntningarna. Som producent av företagshälsovårdstjänster måste Mehiläinen kunna uppfylla förväntningarna hos kundföretag och anställda samtidigt som vi upprätthåller hög kvalitet och kommer tydligt ihåg våra företagskunders behov och mål.

right

Läkare vid Digiklinikens Företagshälsovårdsstation

I och med denna förståelse har vi utvecklat Digiklinikens Företagshälsovårdsstation, som under sina två verksamhetsår redan har blivit den största företagshälsovårdsstationen i Finland. Digiklinikens Företagshälsovårdsstation möjliggör en tydlig och snabb ärendehanteringskanal för våra kunders anställda oavsett behovet. De senaste två åren har tydligt visat att tjänsten svarar på förändrade ärendehanteringsvanor och behov.

Html after

Under 2023 har redan 38,3 procent av företagshälsovårdens kundbesök startat på Digikliniken. På Digiklinikens Företagshälsovårdsstation betjänar företagsläkare, företagshälsovårdare och företagsfysioterapeuter varje dag kl. 7–19. Utöver dem svarar kundtjänsten samt allmänläkare och sjukskötare i tjänsten enligt behov, dygnet runt, varje dag om året.

Med hjälp av ett omfattande team av specialister och en hälsoenkät som är avgiftsfri för företag kan de anställda få vård och råd för sin situation oberoende av tid och plats. Med detta och med behandling vid rätt tidpunkt uppnår man besparingar i rese-, arbetstids- och sjukfrånvarokostnaderna.

Blev du intresserad? Du kan kontakta vår försäljning direkt per e-post eller telefon.

Html before

Smidig vård och hänvisning till en lämplig specialist vid rätt tidpunkt leder till besparingar

Det är ofta svårt för den anställda att själv veta om hens sjukdom eller bekymmer kräver ett mottagningsbesök, och om det kräver så vem som är den rätta experten, huruvida det behövs en remiss till mottagningen eller om ärendet kan hanteras på distans. Allt detta resulterar i onödiga besök och därmed onödiga kostnader för arbetsgivarna. Utöver kostnader skapar flera olika alternativ och servicekanaler oklarhet i ärendehanteringen och leder i värsta fall till en känsla av att bli hänvisad hit och dit och till att starten av behandlingen förskjuts.

Med tanke på arbetsförmågan är det viktigaste att man får hjälp och råd för sin situation så snabbt som möjligt, så att tillfrisknandet kan börja. Man kan komma till Digiklinikens Företagshälsovårdsstation med alla hälsorelaterade frågor och diskutera frågan med den lämpligaste experten dygnet runt. De flesta frågor som gäller hälsa och oro kan redan vårdas helt och hållet på distans, men i nästan alla frågor kommer man åtminstone igång med ärendet genom att ge anvisningar för hemvård och hänvisa den anställda till eftervård och undersökningar.

Digiklinikens Företagshälsovårdsstation möjliggör följande för företag och anställda:

Section
Image
Kuva vasemmalla
Oikea
Iconlist
Rows
Ikoni
Globe
Content

Smidig och snabb ärendehantering dygnet runt, oberoende av tid och plats

Ikoni
UserMdChat
Content

Företagsläkarens, företagshälsovårdarens och företagsfysioterapeutens tillgänglighet enligt jourprincipen

Ikoni
UserAlt
Content

En avgiftsfri hälsoenkät som styr den anställda direkt till den lämpligaste specialisten, vilket effektiviserar tillgången till vård

Ikoni
ChroniccareInactive
Content

En kostnadseffektiv tjänst vid rätt tidpunkt, med hjälp av vilken man undviker att i onödan besöka mottagningen och röra sig när man är sjuk

Ikoni
ClinicMedical
Content

Smidig hänvisning till mottagningen på verksamhetsstället eller till andra undersökningar vid behov

Off
Off
Hero 3.0
Background color
Green
Image horizontal shift
0.00%
Image vertical shift
0.00%
Show breadcrumbs
Off
Show title
Off
Text color
White
Use hero 3.0
On
With Image
On
Use mask
On
Show accessibility overlay
Off