Asiantuntijat-osion otsikko
Experter
Ingressi

Mångsidiga servicekanaler möjliggör snabb och smidig ärendehantering inom företagshälsovården. Företagshälsovårdens multidisciplinära team ser till att du alltid får rätt expert för alla symtom eller bekymmer som är relaterade till ditt välbefinnande.

Lisää aiheesta -otsikko
Läs mer om ämnet
Luo schema UKK-osiosta
On
Näytä asiantuntijat
Off
Näytä kaikki kategorian UKK-kysymykset
Off
Näytä lisää aiheesta
On
Näytä lisää aiheesta kategorian perusteella
Off
Näytä toimipisteet
Off
Näytä UKK-osio
Off
Tiivistelmä

Mehiläinen erbjuder omfattande företagshälsovårdstjänster över hela Finland och du har tillgång till ett brett utbud av ärendehanteringskanaler. Vi finns här för dig i alla frågor som rör din hälsa och välbefinnandet på jobbet.

Företagshälsovårdens servicekanaler avtalas alltid på företagsspecifik basis. Kom ihåg att alltid följa arbetsgivarens anvisningar och i oklara fall kontakta Mehiläinens kundtjänst. På fliken Företagshälsa i tjänsten MinMehiläinen hittar du också information om hur du använder Företagshälsovårdssavtalet och bokar tid.

Om du vill veta mer om våra företagshälsovårdstjänster för företag, läs mer här.

Toimipisteet-osion otsikko
Verksamhetsställen
UKK-osion otsikko
Vanliga frågor
Sisältö
Body

Den primära servicekanalen för företagshälsovårdskunder är Digiklinikens Företagshälsovårdsstation i MinMehiläinen-appen och webbtjänsten. Få hjälp med dina hälsorelaterade symtom och bekymmer utan tidsbokning, oavsett tid och plats, 24/7. 

  • Digiklinikens Företagshälsovårdsstation är öppen 24/7. Företagshälsovårdsexperterna är tillgängliga kl. 7–19. Allmänläkare och sjukskötare tjänstgör under andra tider. 
  • Vi betjänar på finska, svenska och engelska. 
  • Börja använda tjänsten genom att välja vad ditt besök gäller. 
  • Efter det blir du ombedd att besvara den automatiska hälsoenkätens frågor.  
  • Baserat på dina svar kommer du att hänvisas till ett samtal med den mest lämpliga experten. 
  • Om ditt ärende inte kan skötas på distans hänvisas du till mottagningen. 

Dessutom: I icke-brådskande fall kan du skicka ett meddelande till experten i ditt eget företagshälsovårdsteam, som kommer att svara dig inom 1–3 arbetsdagar. Du hittar uppgifterna på fliken Företagshälsovård i MinMehiläinen.

CTA-painikkeen tyyli
Vihreä
Näytä sisällysluettelossa
On
Otsikko
Digiklinikens Företagshälsovårdsstation i MinMehiläinen 24/7 – primär servicekanal
Otsikkotaso
h2
Teksti sisällysluettelossa
Digiklinikens Företagshälsovårdsstation
Body

Du kan boka tid hos en expert inom företagshälsovården på Mehiläinens verksamhetsställen eller distansmottagning (telefon- eller videomottagning) inom ramen för ditt avtal om företagshälsovård. För mer information om innehållet i avtalet, se fliken Företagshälsa i MinMehiläinen eller kontakta vår kundtjänst.

Du kan boka tid till distansmottagning eller ett verksamhetsställe:

CTA-painikkeen tyyli
Vihreä
Näytä sisällysluettelossa
On
Otsikko
Tidsbokning till företagshälsovården
Otsikkotaso
h2
Teksti sisällysluettelossa
Tidsbokning till företagshälsovården
Body

Vid olycksfall i arbetet ska du utan dröjsmål anmäla skadan till din chef. Uppsök vård så snabbt som möjligt, då man bättre kan utreda sambandet mellan olycksfallet och skadan genom tidigt agerande. Berätta att det är fråga om en arbetsolycka och uppge försäkringsbolaget om du känner till det.

  • Ring vår kundtjänst på 010 414 00 (samtalets pris 0,084 €/min).
  • Vi rekommenderar att du bokar tid på egen företagshälsostation om det är möjligt.
  • Vid akuta fall ring alltid nödnumret 112.
CTA-painikkeen tyyli
Vihreä
Näytä sisällysluettelossa
On
Otsikko
Olycksfall i arbetet
Otsikkotaso
h2
Teksti sisällysluettelossa
Olycksfall i arbetet
Body

Arbetslivet har förändrats mycket under de senaste åren. Arbetet kan ibland sträcka sig till fritiden, och digitaliseringen kan förändra hur arbetet utförs. Arbetslivet och förändringarna i det kräver att den anställde orkar, ständigt anpassar sig och fogar sig, vilket kan leda till att välbefinnandet i arbetet belastas.  

Företagshälsovårdstjänsterna idag är snarare heltäckande arbetshälsotjänster, som tillhandahålls vid sidan av traditionell sjukvård. Arbetsgivaren erbjuder olika tjänster för arbetshälsa och välbefinnande i arbetet, men det är bra att man också själv på ett övergripande sätt ser till att man orkar och återhämtar sig.

CTA-painikkeen tyyli
Vihreä
Näytä sisällysluettelossa
On
Otsikko
De anställdas välbefinnande
Otsikkotaso
h2
Teksti sisällysluettelossa
De anställdas välbefinnande
Meta title
Uträtta ärenden på Mehiläinens företagshälsovård
Meta description

Mehiläinen erbjuder sina företagshälsovårdskunder mångsidig ärendehantering och tidsbokning. Läs mer.

Hinnasto-osion otsikko
Prislista och betalning
Näytä hinnasto
Off
Palvelut-osion otsikko
Tjänster
Piilota sivukartasta
Off
Piilota haussa
Off
Näytä palvelut-osio sisällysluettelossa
Off
Hero 3.0
Background color
Green
Description
Digiklinikens Företagshälsovårdsstation i MinMehiläinen 24/7 – primär servicekanal för företagshälsovårdskunder.
Image horizontal shift
0.00%
Image vertical shift
0.00%
Show breadcrumbs
Off
Show title
On
Text color
White
Use hero 3.0
On
With Image
On
Use mask
On
Show accessibility overlay
Off
Hero buttons
CTA button variant
Valkoinen
CTA button variant
Valkoinen
Main image
Skötare och kund
Näytä ajanvarauswidget
Off