Digitalisaatio on nykypäivänä välttämätön osa terveydenhuoltoa. Digiklinikan työterveysasema on mahdollistanut yhden selkeän asiointikanavan lisäksi hoitopolkujen lyhentymisen ja oikea-aikaisen varhaisen puuttumisen sekä parantanut työterveyden asiantuntijoiden saatavuutta valtakunnallisesti.
Digitaalisten palveluiden kehitys vastaa asiakkaidemme tarpeisiin ja on keskeinen osa toimintaamme
Meillä Mehiläisessä digitaalisten palveluiden kehitys on ollut keskeinen osa toimintaamme jo 20 vuoden ajan. Digitaalisten kanavien lisäksi fokusoimme toimintamalleihin ja prosesseihin, jotta digitaaliset kyvykkyydet johtavat kustannustehokkaammaksi ja laadukkaammaksi hoidoksi.
Asiakaskyselyidemme, palautteiden ja arjen kohtaamisten perusteella olemme ymmärtäneet, että asiakkaidemme asiointitottumukset ovat muuttuneet merkittävästi viimeisen viiden vuoden aikana. Sujuvuus, selkeys, joustavuus ja välittömyys leimaavat odotusten muutosta. Työterveyspalveluiden tuottajana Mehiläisen on kyettävä vastaamaan asiakasyritysten ja työntekijöiden odotuksiin säilyttäen korkean laadun sekä yritysasiakkaidemme tarpeet ja tavoitteet kirkkaana mielessämme.
Ymmärryksen myötä, olemme kehittäneet Digiklinikan työterveysaseman, joka on kahden toimintavuotensa aikana kasvanut jo Suomen suurimmaksi työterveysasemaksi. Digiklinikan työterveysasema mahdollistaa yhden selkeän ja nopean asiointikanavan asiakkaidemme työntekijöille oli tarve mikä tahansa. Viimeiset kaksi vuotta ovat osoittaneet selkeästi, että palvelu vastaa muuttuneisiin asiointitottumuksiin ja tarpeisin.
Vuoden 2023 aikana jo 38,3 % työterveyden asiakaskäynneistä on aloitettu Digiklinikalta. Digiklinikan työterveysasemalla palvelevat työterveyslääkärit, työterveyshoitajat sekä työfysioterapeutit joka päivä klo 7–19. Heidän lisäkseen palvelussa vastaavat tarveperusteisesti yleislääkärit ja sairaanhoitajat sekä asiakaspalvelu vuoden jokaisena päivänä 24/7.
Kattavan asiatuntijajoukon ja yrityksille veloituksettoman vointikyselyn avulla työntekijät saavat hoitoa ja neuvoja tilanteeseensa ajasta ja paikasta riippumatta. Tämän ja oikea-aikaisen hoidon avulla saavutetaan kustannussäästöjä niin matkustus-, työaika- kuin sairauspoissaolokuluissa.
Kiinnostuitko? Voit olla sähköpostitse tai puhelimitse suoraan yhteydessä myyntiimme.
Sujuva, oikea-aikainen hoito ja ohjaus sopivalle asiantuntijalle tuo säästöjä
Työntekijän on itse usein vaikeaa tietää, vaatiiko hänen sairautensa tai huoli vastaanottokäyntiä ja jos vaatii, kuka olisi oikea asiantuntija, tarvitaanko vastaanotolle lähete vai hoituisiko asia kenties etänä. Tästä kaikesta aiheutuu turhia käyntejä ja näin ollen tarpeettomia kustannuksia työnantajille. Kulujen lisäksi useat eri vaihtoehdot ja palvelukanavat luovat epäselvyyttä asiointiin ja johtavat pahimmillaan pompotelluksi tulemisen tunteeseen ja hoidon aloittamisen pidentymiseen.
Tärkeintä työkykyisyyden kannalta on se, että apua ja neuvoja omaan tilanteeseen saa mahdollisimman nopeasti, jotta paraneminen voi alkaa. Digiklinikan työterveysasemalle voi tulla minkä tahansa terveyteen liittyvän kysymyksen kanssa ja asiasta pääsee keskustelemaan sopivimman asiantuntijan kanssa 24/7. Suurin osa terveyteen ja huoliin liittyvistä asioista voidaan hoitaa jo kokonaan etänä, mutta lähes kaikissa asioissa päästään ainakin alkuun antamalla kotihoito-ohjeet sekä ohjamaan työntekijä jatkohoidon ja tutkimusten pariin.