*3 månaders tidsbegränsat avtal, varefter priset är 14,90 €/månad.
Fråga om du är orolig
Så här tar du i bruk den Digitala rådgivningsbyrån
Läs mer om den kostnadsfria MinMehiläinen-appen.
Du hittar den månatliga avgiftsbelagda Digitala rådgivningsbyrån i appen från fliken ”Jag”, under ”Hälsomedlemskap”.
Att uträtta ärenden som ett engångsbesök sker i appen från fliken ”Digikliniken” under ”Digital rådgivningsbyrå”.
Uträtta ärenden med månadsavgift eller som ett engångsbesök
Hälsomedlemskap hos den Digitala rådgivningsbyrån 9,90 €/månad
En beställningstjänst med fast pris för vårdnadshavare till barn under 5 år. 3 månaders tidsbegränsat avtal, varefter priset är 14,90 €/månad. Beställning sker i MinMehiläinen-appen från fliken ”Jag”, under ”Hälsomedlemskap”. Beställning kräver att man gör en familjeanslutning med barnets personbeteckning.
Engångsbesök hos den Digitala rådgivningsbyrån 19,90 €
Du kan använda ett engångsbesök för att uträtta ärenden med barn under 5 år. Att ta hand om barnets angelägenheter kräver dock alltid en familjeanslutning. Det är också möjligt att uträtta ärenden under graviditeten, eftersom ett engångsbesök inte kräver en familjeanslutning i det fallet. Börja uträtta ärenden i MinMehiläinen vid punkten ”Digital rådgivningsbyrå” under fliken ”Digikliniken”.
Till exempel kan en av dessa vara något du tänker på
Hur kan jag bättre stödja mitt barns sömn?
Bajsar mitt barn på ett normalt sätt?
Kan det vara en allergi?
Går amningen som den ska?
Hur kunde jag själv orka bättre i barnfamiljsvardagen?
Hur kunde jag bättre stödja mitt barn att lära sig nya färdigheter, så som att gå på pottan?
Är mitt barns utveckling normal?
Vad bör jag tänka på när jag planerar mitt barns måltider?
Hur implementerar jag flaskmatning?
Hur kan jag stoppa nattmål?
Kan det vara ett symtom på tandsprickning?
Vanliga frågor
Observera att du bara kan uträtta ditt barns ärenden när barnet har en personbeteckning som du kan lägga till i din familjeprofil. Även om ett engångsbesök också är möjligt utan en familjeanslutning kräver uträttandet av barnets ärenden alltid att barnet är kopplat till familjeprofilen med en personbeteckning. För nyfödda rekommenderar vi att du kontaktar förlossningssjukhuset tills ditt barn har en personbeteckning. Utan en anslutning kan du ändå diskutera frågor som t.ex. rör graviditet och föräldraskap.
Du kan köpa tjänsten så snart barnet har lagts till i MinMehiläinens familjeprofil. Barnet kan endast läggas till i familjeprofilen när vårdnaden har bekräftats av Befolkningsregistercentralen. Om du vill kan du kontrollera statusen för vårdnadsbekräftelsen i tjänsten Suomi.fi.
Den avgiftsbelagda månadstjänsten kan köpas för barn under 5 år.
Du kan använda ett engångsbesök för att uträtta ärenden med barn under 5 år. Att ta hand om barnets angelägenheter kräver dock alltid en familjeanslutning. Det är också möjligt att uträtta ärenden under graviditeten, eftersom ett engångsbesök inte kräver en familjeanslutning i det fallet.
En beställning på obestämd tid upphör automatiskt vid utgången av den kalendermånad då barnet fyller 5 år. Om en tidsbestämd beställningsperiod fortfarande pågår fortsätter beställningen som normalt tills tiden löpt ut och avslutas sedan.
I den Digitala rådgivningsbyrån svarar sjukskötare, barnmorskor och hälsovårdare som är insatta i barnsjukdomar. Alla experter i tjänsten har utbildats internt, särskilt på den Digitala rådgivningsbyråns teman.
Månadsavgiften för den Digitala rådgivningsbyrån inkluderar inte läkartjänster, såsom att ordinera recept, förnya recept eller intyg för vård av barn. En expert vid den Digitala rådgivningsbyrån hänvisar dig vid behov till exempel till en läkare på Digikliniken.
Månadsavgiften för den Digitala rådgivningsbyrån inkluderar inte läkartjänster, såsom att ordinera recept, förnya recept eller intyg för vård av barn. En expert vid den Digitala rådgivningsbyrån hänvisar dig vid behov till exempel till en läkare på Digikliniken.
Om ärendet inte kan skötas på den Digitala rådgivningsbyrån hänvisas du till: En läkare på Digikliniken, om ärendet kan lösas på distans – till en fysisk mottagning om problemet uppenbarligen kräver undersökning eller mer omfattande utredning på en mottagning.
Observera att dessa tjänster inte ingår i månadspriset för den Digitala rådgivningsbyrån.
Nej, den ersätts inte. Rådgivningschatten vid den Digitala rådgivningsbyrån ger ytterligare stöd och råd till barnfamiljvardagen.
Du kan också besöka den Digitala rådgivningsbyrån mot engångsavgift, dvs. ett engångsbesök. Att ta hand om barnets angelägenheter kräver alltid att barnet läggs till i familjeprofilen. Då kan du söka efter Digital rådgivningsbyrå genom Digikliniken i MinMehiläinen-appen utan att beställa.
Att köpa den Digitala rådgivningsbyrån är endast möjligt i MinMehiläinen-appen. Du hittar appen för Digital rådgivningsbyrå i avsnittet ”Hälsomedlemskap” under fliken ”Jag”.
Efter beställning hittar du den Digital rådgivningsbyrån i MinMehiläinens Digikliniken-flik under rubriken ”Starta samtalet”. Om du har ett giltigt avtal om företagshälsovård eller annat avtal med Mehiläinen ska du välja ”Jag betalar själv” som betalare för att uträtta ärenden på den Digitala rådgivningsbyrån.
Mehiläinens rådgivningschatt bär namnet Digital rådgivningsbyrå. Att köpa den Digitala rådgivningsbyrån är endast möjligt i MinMehiläinen-appen. Du hittar appen för Digital rådgivningsbyrå i avsnittet ”Beställningstjänster” under fliken ”Jag”.
Efter beställning hittar du den Digital rådgivningsbyrån i MinMehiläinens Digikliniken-flik under rubriken ”Starta samtalet”. Om du har ett giltigt avtal om företagshälsovård eller annat avtal med Mehiläinen ska du välja ”Jag betalar själv” som betalare för att uträtta ärenden på den Digitala rådgivningsbyrån.
För närvarande är det endast möjligt att göra en beställning med ett betalkort kopplat till MinMehiläinen.
Beställningen är barnspecifik, men du kan välja att beställa tjänsten för varje barn som är kopplad till din familjeprofil. Så här gör du en familjeanslutning.
Ladda ner den kostnadsfria MinMehiläinen-appen från appbutiken på din smartenhet. Den Digitala rådgivningsbyrån och andra månatliga avgiftsbelagda Hälsomedlemskap finns i appen under menyn "Jag”.